در صورت بروز مشکل در وسایلی مانند لباسشویی که از جمله وسایل الکترومکانیکی هستند ابتدا باید علت بروز مشکل تشخیص داده شود.

حتماً مراحل عیب یابی و تعمیر باید توسط فردی انجام شود که تجربه کافی در این زمینه را دارد. بعضی از مشکلات به وجود آمده برای ماشین لباسشویی‌ های بوش بسیار ساده هستند و صرفاً با خواندن این مطلب می‌توانید نسبت به برطرف سازی آنها اقدام کنید. البته فراموش نشود که برای رسیدگی به مشکلات پیچیده تر شما حتماً به یک متخصص نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که دستکاری خودسرانه ماشین لباسشویی می‌تواند مشکلات ساده را پیچیده کند و ممکن است مجبور باشید برای تعمیرات آن هزینه بیشتری پرداخت کنید.

در ادامه برخی از مشکلات لباسشویی را برای شما شرح می دهیم.

روشن نشدن ماشین لباسشویی

یکی از مشکلات مربوط به لباسشویی بوش که ممکن است مشاهده کنید، روشن نشدن لباسشویی است. معمولاً ساده ترین توضیح برای به وجود آمدن این مشکل، نرسیدن برق به آن است. در این حالت شما مشاهده می‌ کنید که هیچ کدام از چراغ‌های روی صفحه نمایش لباسشویی روشن نمی شوند. برای عیب یابی بهتر شما ابتدا باید بخش دوشاخه و پریز مربوط به دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

ایجاد سروصدای زیاد

یکی از مشکلات مربوط به لباسشویی بوش ایجاد سر و صدای بسیار زیاد است، این مشکل می‌تواند دلایلی مانند: “مشکل در پمپ تخلیه، تسمه، کلاچ، کوپلینگ‌های موتور، پولی، یاتاقان، باز نشدن پیچ‌های حمل و نقل یا تراز نبودن لباسشویی” داشته باشد. لازم به ذکر است همه سر و صداهای ایجاد شده توسط ماشین لباسشویی خطرناک نیستند، اما توجه به آنها باعث می‌ شود اگر مشکلی در میان باشد، شما بتوانید زودتر از آن باخبر شوید و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

 

متن کامل این مقاله را می توانید در وب سایت قائم سرویس مشاهده کنید.