لوله مکش یکی از سه لوله ای است که در روی کمپرسور قرار دارد لوله مکش وظیفه انتقال گاز را به عهده دارد لوله مکش ممکن است به دلایل زیر یخ بزند:

  • ممکن است در دمای یخچال اختلالی به وجود آمده باشد. وظیفه کنترل دما مربوط به سنسور ترموستات است ممکن است سنسور ترموستات دچار اختلال شده باشد و به خوبی کار نکند در نتیجه دمای بخچال را بهم بریزد و باعث یخ زدگی لوله های پشت یخچال شود.
  • ممکن است به علت کار کرد زیاد موتور یخچال لوله های مکش بخ زده باشد زیرا وقتی موتور یخچال یکسره کار کند سرد می شود و این سرما باعث یخ زدن لوله های پشت یخچال می شود.
  • ممکن است میزان گاز یخچال بیش از حد خود باشد و از آنجایی که گاز برای رساندن سرما به یخچال است زیاد شدن بیش از حد آن می تواند باعث یخ زدن لوله های پشت یخچال شود.
  • ممکن است در مسیر لوله مکش مانعی وحود داشته باشد که باعث فشردگی و عبور سخت گاز شود در نتیجه باعث یخ زدن لوله های پشت یخچال شود.
  • ممکن است به مدت طولانی درب یخچال شما باز مانده باشد و به دنبال آن جریان هوای گرم وارد یخچال شده باعث کارکرد بیش از حد کمپرسور شده و در نتیجه باعث یخ زدن لوله های مکش یخچال شود.
  • پارگی یا خرابی لاستیک دور درب یخچال و نفوذ هوای گرم به یخچال می تواند باعث کارکرد دو چندان کمپرسور شده و در نتیجه باعث می شود لوله های پست یخچال یخ بزند.

 

چگونه می توان یخ زدگی لوله های پشت یخچال را از بین برد؟

  • راحت ترین روش یخ زدایی به صورت الکتریکی است که گرما باعث از بین رفتن ذوب شدن برفک ها می شود این کار را المنت دستگاه انجام می دهد المنت ها در زیر اوپراتور قرار دارد که در صورت یخ زدگی اواپراتور تایمر دیفراست دستور به کار کردن المنت یخچال می دهد و المنت به یخ زدایی لوله ها می پردازد.
    • شما می توانید یخچال را از برق بکشید و با وسیله ی گرمایی مانند سشوار به یخ زدایی لوله های پشت یخچال بپردازید یا اگر وسیله ای ندارید چند ساعت یخچال را از برق بکشید و به حال خود رها کنید تا یخ هایش آب شود.

شرکت قائم سرویس با ۲۰ سال سابقه در زمینه تعمیر یخچال و لباسشویی و نمایندگی تعمیرات بوش چه در زمینه تعمیرات یخچال بوش و تعمیرات لباسشویی بوش این تضمین را به شما می دهد که مشکلات یخچال و لباسشویی شما را به خوبی رفع کند توجه کنید که مشکل گاز زیاد یخچال از مشکلات جدی یخچال است که ممکن است آسیب زیادی به یخچال برساند بهتر است تعمیر مشکلاتی مانند علت یخ زدن لوله های پشت یخچال را تماما به دست تعمیرکار یخچال بسپارید زیرا ممکن است آسیب جدی به یخچال شما وارد کند اگر درست تعمیر نشود.

 

https://ghaemservice.com